Subject: Pöördumine
From: "Priit Toobal" <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB", "Glen Roosaar"
Date: Fri, 19 Apr 2024 15:27:22 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Glen Roosaar, Justiitsministeerium,

Pöördun teie poole palvega kontrollida Põhja-Sakala Vallavolikogu otsuse
täitmist ning samuti palun selgust edasise tegevuse osas.

Põhja-Sakala Vallavolikogu võttis 29. veebruaril 2024 vastu otsuse nr 198
„Põhja-Sakala valla jäätmekava 2024-2029 koostamise algatamine“. Link
otsusele ja selle lisale:
<https://atp.amphora.ee/pohjasakalavv/index.aspx?o=808&o2=94568&u=-1&hdr=h
p&dschex=1&sbr=all&tbs=all&dt=&sbrq=j%C3%A4%C3%A4tmekava&itm=396546&clr=hi
story&pageSize=20&page=1>
https://atp.amphora.ee/pohjasakalavv/index.aspx?o=808&o2=94568&u=-1&hdr=hp
&dschex=1&sbr=all&tbs=all&dt=&sbrq=j%C3%A4%C3%A4tmekava&itm=396546&clr=his
tory&pageSize=20&page=1

Lisas, mille volikogu on otsusena kinnitanud, on toodud jäätmekava
koostamise lähteülesanne ning selle koostamise ajakava.

Ajakava kohaselt toimub jäätmekava II lugemine ja vastuvõtmine volikogu
poolt 2024. aasta 21. nädalal. Sellele peavad ajakava kohaselt eelnema
mitmed tegevused, mis on vajalikud läbi viia enna jäätmekava II lugemist
ja vastuvõtmist. Tänaseks on vallavalitsus ja ka volikogu oma tegevustest
volikogu poolt kehtestatud ajajavas oluliselt maha jäänud, mis tähendab,
et ajakavas toodud 21. nädalal ei ole võimalik jäätmekava volikogu II
korda lugeda ega vastu võtta.

25. aprilli 2024 vallavolikogu istungil on päevakorras jäätmekava eelnõu
avalikule väljapanekule esitamine „Põhja-Sakala valla jäätmekava aastateks
2024-2029 avalik väljapanek“, eelnõu nr 349. Kehtestatud ajakava kohaselt
pidanuks avalik väljapanek olema juba läbi viidud 14. aprilliks 2024.

Avalikule väljapanekule esitamise eelnõus on viide ka 29. veebruaril 2024
vastu võetud otsusele nr 198. Link eelnõule:
<https://atp.amphora.ee/pohjasakalavv/index.aspx?o=808&o2=94568&u=-1&hdr=h
p&dschex=1&sbr=all&tbs=all&dt=&sbrq=j%C3%A4%C3%A4tmekava&itm=403369&clr=hi
story&pageSize=20&page=1>
https://atp.amphora.ee/pohjasakalavv/index.aspx?o=808&o2=94568&u=-1&hdr=hp
&dschex=1&sbr=all&tbs=all&dt=&sbrq=j%C3%A4%C3%A4tmekava&itm=403369&clr=his
tory&pageSize=20&page=1

Leian, et vallavolikogu peaks muutma oma 29.02.2024 otsust nr 198 ja selle
lisa, kuna vallavalitsus ega volikogu ise ei pea kinni enda poolt volikogu
otsusega kehtestatud ajakavast.

Kuna eelnõus nr 349 on viidatud ka volikogu otsusele nr 198, mille
lahutamatu osa on lisa, millega kehtestati muuhulgas ka ajakava, siis
leian, et enne ajakava muutmist ei ole võimalik protsessiga edasi minna
ning volikogu otsusele nr 198 viitamine ei ole korrektne, sest selle lisas
peetud ajakavast ei ole kinni peetud ega ole ka võimalik edaspidi kinni
pidada.

Palun esitatud problemaatikas Justiitsministeeriumi seisukohta.

Samuti palun seisukohta, kes ja mil viisil peaks kontrollima volikogu
otsuste täitmist volikogu enda poolt.

Lugupidamisega,

Priit Toobal
volikogu liige
+372 506 2283
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <https://www.pohja-sakala.ee/>